تابلو سفال

تابلو سفال

تابلو سفال

تابلو سفال
تابلو سفال

تابلو سفالی

تابلو سفالی

تابلو سفالی

تابلو سفالی
تابلو سفالی

تابلو سفال نقش برجسته

تابلو سفال نقش برجسته

تابلو سفال نقش برجسته

تابلو سفال نقش برجسته
تابلو سفال نقش برجسته
آموزش تابلو های سفال برجسته | تابلو سفال
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

آموزش تابلو های سفال برجسته

آموزش تابلو های سفال برجسته

آموزش-تابلو-های-سفال-برجسته

آموزش-تابلو-های-سفال-برجسته

آموزش تابلوهای سفال نقش مهر و آموزش صنایع دستی در حوزه های مختلفی صورت می گیرد که رایج ترین آن ساخت تابلو های سفال نقش برجسته، کتیبه های کلاسیک و… می باشد.سفالگری قدمتی هزار ساله دارد. این صنعت سال ها است که راه خود را تغییر داده و به سمت تولید محصولات تزیینی آمده است. محصولاتی که به طبع فروش بیشتری دارند و از طرفی نمونه مشابه آن ها در بازار کم می باشد. تابلو های سفال و کتیبه های گلی از مجموعه آثار سفال تزیینی هستند. این محصولات نسبت به آموزش های مختلفی که وجود دارد، طرح و نقش گوناگونی را می گیرند. اکثر آن ها به صورت پتینه کاری شده یا همان نقش برجسته تولید می شوند. در کارگاه های گالری نقش مهر زیر نظر اساتیدی که خودشان در این حوزه فعالیت می نمایند آموزش کاملی برای این محصول داده می شود.به دلیل اینکه اجرای تابلو های سفال نقش برجسته مراحل مختلفی دارد و تمامی این مراحل باید یک به یک انجام شوند تا یک تابلوی سفالی کامل شود کارآموزانی که برای آموزش دیدن سفال و ساخت تابلو های نقش برجسته به کارگاه هایی مانند کارگاه سفال گالری نقش مهر می آیند باید بسیار صبور باشند تا بتوانند مراحل کار را به صورت هر چه کاملتر انجام دهند.مراحل اجرای این تابلو ها از فراوری گل و چرخ کردن آن در دستگاه های مخصوص آغاز می شود و با پهن کردن گل روی زمین صاف به صورتی که به اجرای بدنه طرح اصلی آسیب نزند ادامه می یابد.پس از پهن کردن گل های فراوری شده و چرخ شده نوبت به اجرای طرح به صورت نقش برجسته روی تابلو می باشداجرای طرح با توجه نمونه کاری که مشتریان انتخاب می کنند انجام می شود و روی خشت ها با روش های مختلف افزایشی، کاهشی و کنده کاری انجام می شود.بعد از اینکه نقوش روی تابلو اجرا شد باید آنها را در دمای طبیعی هوا خشک نمود و سپس در کوره های مخصوص با دمای بسیار بالا پخت کرد.بعد از این مرحله نوبت به بندکشی،‌نصب و پتینه کاری تابلو می باشد که معمولا پتینه کاری تابلو بر اساس سلیقه شخصی مشتری انجام می شود.

نقش برجسته سفالی اصفهان

در استان اصفهان با توجه به بعد سنتی و همچنین تولیدات زیاد صنایع دستی، استفاده از انواع تابلو نقش برجسته سفالی رایج است. فروش این محصولات با طرح های متنوع صورت می پذیرد.تابلو های سفال از جنس گل سفال بوده و به صورت دکوراتیو قابل استفاده می باشند و به صورت دیواری نصب می شوند.تابلو های گلی سفال به کتیبه نیز مشهور می باشند، کتیبه گلی، کتیبه سفالی و تابلو نقش برجسته انواع نام هایی است که امروزه این تابلو های تزیینی با آنها شناخته می شوند.گالری نقش مهر یکی از مجریان تابلو های نقش برجسته می باشد که در خدمت علاقه مندان به این هنر بوده و هر گونه طرح و حتی عکسی را در تابلوهای دکوری به آنها تقدیم می نماید.محصولات سفالی در قلب ایران یعنی استان اصفهان به مراتب بیشتر نقاط دیگر تولید می شوند. این مرکز با داشتن آثار باستانی زیاد و همینطور قدمت تاریخی چند هزار ساله در زمینه سفالگری بسیار موفق می باشد. سفالگری اصفهان در دو شاخه محصولات تزیینی و محصولات سفالینه تقسیم بندی می شود. شهرستان شهرضا یکی از مکان های قدیمی فروش این محصولات می باشد. تابلو نقش برجسته سفالی از نوع محصولات تزیینی است که فوق العاده در زیبایی منزل و محیط کار به ما کمک می کند.این تابلو ها می توانند در ابعاد مختلف طراحی شده و اجرا شوند.سفارش اجرای این تابلو ها با توجه به نیاز مشتریان انجام می شود و طبق سلایق مشتریان و ایده های آنها و همچنین سبک کاری مد نظرشان انجام می گردد.

تابلو سفال دیواری نمای ساختمان

برخی طرح ها و نقش های کلاسیک فوق العاده مناسب ساخت تابلو سفال نمای ساختمان می باشند. گالری نقش مهر یکی از مراکز تولید و اجرای این تابلو های زینتی می باشد.نما ساختمان مجموعه ای از طراحی ها و لوازم است که نسبت به نوع ساخت متفاوت می باشد. بیشتر اوقات نسبت به نمای ساختمان پیش از ساخت تصمیم گیری می شود. طراحی داخلی یک ساختمان دقیقا روی نمای آن تاثیر گذار بوده و باید از بهترین محصول موجود در بازار استفاده نمود. تابلو کلاسیک سفال برای نمای هر ساختمانی مناسب می باشد. زیرا هم طرح و نقش های زیادی داشته و هم می توان روی آن خطاطی نمود. خرید اینترنتی راهی آسان جهت دستیابی به این محصول سفالی می باشد. مراحل ساخت تابلو سفال دیواری مفید است.

ساخت آبنما سفال نقش برجسته

تابلوهای سفال بخش بزرگی از تزیینات منازل، هتل ها، سالن های پذیرایی و… را در بر می گیرند.از نظر زیبایی مدل آبنما مینیاتوری هم منحصر بفرد و هم بسیار زیبا می باشد.زیبایی موضوعی است که انسان روزانه با آن در ارتباط است و هر چه این زیبایی در وجودش بیشتر باشد لذت بیشتری از رندگی می برد. از همان ابتدای خلقت زیبایی در وجود انسان قرار داده شده و با این وجود است که باید هر چه می توانیم محیط اطرافمان را زیبا تر کنیم. این موضوع باعث می شود از زندگی کردن در آن محیط لذت برده و کمتر دچار خستگی شویم. تابلوهای آبنمای سفال با نقش های مختلفی چون مینیاتوری، اسلیمی، هخامنشی،‌سنتی، مدرن و کلاسیک،فانتزی و نتزاعی تولید می شوند. برای زیباتر کردن هر محیطی می توان از آن استفاده نمود و در کنار آن لذت برد چرا که این تابلو های تزیینی با توجه به طبع گرمی که دارند می توانند حتی در محیط های مدرن نیز انرژی و گرمای خود را به همراه آورده و با ایجاد تضادی مناسب محیطی آرام را برای ساکنین ساختمان به ارمغان بیاورند.

مطالب مربوطه