تابلو سفال

تابلو سفال

تابلو سفال

تابلو سفال
تابلو سفال

تابلو سفالی

تابلو سفالی

تابلو سفالی

تابلو سفالی
تابلو سفالی

تابلو سفال نقش برجسته

تابلو سفال نقش برجسته

تابلو سفال نقش برجسته

تابلو سفال نقش برجسته
تابلو سفال نقش برجسته
تابلو صنایع دستی سفال | تابلو سفال
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

تابلو صنایع دستی سفال

تابلو صنایع دستی سفال

تابلو-صنایع-دستی-سفال

تابلو-صنایع-دستی-سفال

سفالگری یکی از صنایع دستی قدیمی دنیا است که امروزه مشغول تولید انواع تابلو سفال و تابلو سردرب سفال گالری نقش مهر با طرح های مختلف می باشد. خرید طراحی هخامنشی نسبتا رواج بیشتری دارد.از هزاران سال پیش تا کنون سفالگری یکی از اصلی ترین تولیدات دستی مردم ایران زمین می باشد. ساخت ظروفی برای نگهداری آب و مصارف آشپزخانه را می توان از اولین تولیدات سفالگری ایران در نظر گرفت، اما با گذشت سالها سفالگری از تولیدات مربوط به مصارف خانگی به مصارف تزیینی نیز روی آورد چرا با وجود شرکت های بزرگی که در زمنیه ظروف مربوط به آپشپزخانه فعالیت می کنند مصرف ظرف های سفالی در آشپزخانه به مرور کمتر شد ولی تولید ظرف های تزیینی سفالی گستره بیشتری یافت چرا که علاقه مردم به سفال آنها را به سمت داشتن این ظروف حتی به صورت تزیینی نیز پیش می برد. استحکام بالا این ظرف ها باعث شد بتوان روی آن و کلا روی سفال نقش های متعددی را ایجاد نمود و امروزه این هنر به یکی از مشهور ترین صنایع دستی ایران بدل شده است و ساخت تابلو سفال به صورت نقش برجسته از جدیدترین تولیدات سفالی می باشد که در قالب تابلو های زینتی در اشکال متنوعی به مردم عرضه می شود و جزو اصلی ترین شاخه های محصولات سفالی می باشد.از مزایای این تابلو ها به عنوان ابزاری دکوراتیو که به صورت دیواری قابل استفاده و نصب می باشد متراژ متفوتی است که می توان بنابر اندازه کلی دیوار برای آن در نظر گرفت، سفارشی بودن از دیگر مزایای استفاده از این تابلو ها می باشد چرا که طرح و رنگ عناصر اصلی موجود در یک تابلوی دکوری می باشند که بنابر سبک های طراحی دکوراسیون قابل عرضه می باشند.خرید و فروش این تابلو ها به طرح روی آن بستگی دارد که اغلب به صورت هخامنشی، اسلیمی،‌مینیاتوری، فانتزی، انتزاعی، مدرن و سنتی می باشد.طرح های هخامنشی با توجه به پیشینه ای که در تاریخ ما دارند بیانگر عظمت و بزرگی مملکت ما می باشند و به این دلیل است که هر جایی که تابلوهایی با چنین طرح هایی مشاهده می شود حسی از بزری را با خود به همراه می آورد و بنابر بیانات گفته شده طبیعتا طرفداران بسیاری نیز دارد.تابلو طرح سفال هخامنشی به صورت کاملا نقش برجسته در انواع نقوش مربوط به آن دوران قابل اجرا می باشد.

طرح تابلو سفال فانتزی برجسته

صنایع دستی هر کشوری بسته به نوع اقلیم و آداب و رسوم آن متفاوت می باشد. در ایران ساخت تابلو سفال چه در طرح های فانتزی و چه کلاسیک جز این صنعت می باشد.دو بخش اصلی در اقتصاد هر کشوری می تواند  تاثیر گذاری زیادی داشته باشد. بخش اول صنعت ماشینی است که بزرگترین سهم در تولیدات را بر عهده داشته و پول زیادی تولید می کند. بخش دوم صنایع دستی بوده که سیر تولید کمتر دارد ولی از نظر انحصار و زیبایی فوق العاده است. در کشور ایران ساخت تابلو سفال یکی از اصلی ترین صنایع دستی به شمار می رود. این موضوع به دلیل نقش برجسته کاری که روی تابلو انجام می شود، بیان شده و طرح آن نیز متفاوت می باشد. امروزه طرح های فانتزی نیز در سفالگری تولید می شود اعم از ظروف فانتزی و دکوری و انواع تابلو های سفالی با جنین نقوشی که طرفداران خاص خود را داشته و به صورت قابل نصب روی دیوار می باشد.این تابلو های تزیینی کار دست بوده و به صورت کاملا نقش برجسته در انواع مدل های انتزاعی و فانتزی، کلاسیک و رئال نیز توسط سفالکاران هنرمند این رشته اجرا می شود.نصب تابلو سفال معمولا توسط خود مجریان و یا نصابان مربوطه انجام شده و عموم مردم قادر به نصب این تابلو ها نمی باشند چرا که پازلی بودن آنها و نیازشان به بندکشی برای پایان کار و گاهی اوقات پتینه کاری تابلو ها باید توسط تفرادی که این حرفه را آموزش دیده اند انجام شود.

فروش اینترنتی تابلو سفال نقش مهر

تابلو نمای ساختمان سفال گالری نقش مهر یکی از هنرمند ترین گالری های موجود در ایران که در حوزه محصولات سفالی فعالیت می کند گالری نقش مهر است. فروش اینترنتی انواع محصولات آن ها از جمله تابلو سفال رونق زیادی دارد.هنر سفالگری یک هنر تلفیقی است که نیاز دارد غیر از سفالگری نقاشی را نیز سر رشته داشته باشید. این به دلیل طراحی های جدید و فلبداهه بوده تا از تکرار تولیدات دست کشده شود. این موضوع در خصوص محصولات سفالی جدید مانند تابلو سفال یا کتیبه های سفالی جلوه بیشتری دارد. آموزش، ساخت و فروش انواع محصولات نامبرده توسط گالری نقش مهر به صورت کامل صورت می گیرد. تیم تحقیقاتی و هنرمند زیادی داشته و به همین دلیل یکی از موفق ترین فروش های اینترنتی را به خود اختصاص داده است.

آموزش کتیبه سفالی برجسته

آموزش ساخت هر محصول دست ساز بسته به نوع آن می تواند چندین جلسه به طول بیانجامد. در مورد ساخت کتیبه سفالی نقش برجسته این موضوع نمود بیشتری دارد.هنر سفالگری یکی از هنر های جذاب و د رعین حال مشکل است. در این هنر فکر سفالگر باید باز باشد تا بتواند محصول خود را به زیبایی هر چه تمام تر تولید کند. اگر از ساخت سفالینه دوری کنیم و به طرح تولید محصولات تزیینی مانند کتیبه سفالی رویم، متوجه اهمیت آموزش در ساخت آن می شویم. کتیبه های سفالی اکثرا نقش برجسته هستند و به راحتی نمی توان طرح های مختلف را روی آن ایجاد نمود. از طرفی طرح های روی آن هخامنشی، اسلیمی و مینیاتوری است که همگی جز طرح های زیبا و سخت در سفالگری می باشند.

مطالب مربوطه