تابلو سفال

تابلو سفال

تابلو سفال

تابلو سفال
تابلو سفال

تابلو سفالی

تابلو سفالی

تابلو سفالی

تابلو سفالی
تابلو سفالی

تابلو سفال نقش برجسته

تابلو سفال نقش برجسته

تابلو سفال نقش برجسته

تابلو سفال نقش برجسته
تابلو سفال نقش برجسته
تابلو های قرآنی سفال لابی | تابلو سفال
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

تابلو های قرآنی سفال لابی

تابلو های قرآنی سفال لابی

تابلو-های-قرآنی-سفال-لابی

تابلو-های-قرآنی-سفال-لابی

برای لابی هر مجموعه ای تابلو لابی سفال نقش برجسته از هتل گرفته تا ساختمان، سالن پذیرایی، فروشگاه های بزرگ می توان تابلوهای قرآنی سفال را تهیه نمود.موضوعی که پس از ظهور اسلام در ایران اتفاق افتاد، تلفیق چند هنر مختلف مانند سفالگری یا کاشی کاری با آیات و موضوعات قرآنی بود.این موضوع هم جلوه گر زیبایی ذاتی بود و هم جلوه گر زیبایی خدایی و به سرعت خود را در بین مردم ایران جا نمود. ساخت مساجد با کاشی نقش برجسته تلفیقی نمایانگر همین موضوع می باشد. امروزه نیز تابلوهای سفال که برای محیط های رسمی مانند لابی ساختمان و هتل ساخته می شود، مزین به آیاتی چند از کلام الله مجید می باشد چرا که ما مسلمانان معتقدیم در صورتی که تابلو هایی مانند وان یکاد و یا چهارقل را در وردی ساختمان هایمان و یا اولین نقاطی که هر فردی در ساختمان با آنها روبرو می شود قرار دهیم علاوه بر دور کردن چشم بد آرامش و خیر و نیکی را برایمان به ارمغان می آورد از اینرو گالری نقش مهر تابلو های سفال نقش برجسته قرآنی را با قیمت های بسیار مناسب برای علاقه مندان عرضه می نماید .فروش این محصولات نسبت به سایز و نوع طرح متفاوت می باشد.

طرحهای تابلو سفال برای راهرو

یکی از کاربرد های اصلی تابلو سفال نصب آن درون راهرو است و این موضوع به چینش داخل ساختمان کمک می کند. طرحهای مختلفی به همین منظور تولید شده است.مطمئنا آرایش دکوراسیون منزل از نمای ساختمان شروع شده، راهرو و سر درب به آن دخیل بوده و محل ورود به سالن اصلی پذیرایی می باشد. راهرو ها در آپارتمانها از جمله فضاهای عمومی محسوب می شود که می توان با انواع مختلف تزئینات ساختمانی آن را دکور کرد تا حس خالی بودن را به افراد منتقل نکند این موضوع نشان می دهد که ما برای هر محلی نسبت به فضا و نوع کاربری یک طراحی خاص را انجام دهیم. طرحهای موجود برای راهرو در زمینه محصولات مختلف کم و بیش است و این در حالتی است که هنر سفالگری و مجریان کار در این عرصه تابلو سفال نقش برجسته را به این منظور تولید نموده است. برای راهرو می توان از انواع تابلو های نقش برجسته سفالی با طرحهای هخامنشی، اسلیمی، مینیاتوری و مدرن استفاده نمود که همگی زیبایی زیادی دارند.ترکیب بندی مناسب در فضای اطراف این تابلو ها مانند استفاده از انواع روشهای نورپردازی و همچنین در نظر گرفتن قاب برای تابلو ها می تواند زیبایی آنها را دوچندان نماید. استفاده از رنگهای گرم متناسب با تابلو نیز یکی دیگر از روشهای موجود برای نمای زیباتر از این تابلو ها می باشد.

تابلو های خطاطی سفال مینیاتوری

تابلو خطاطی سفال نقش مهر و سفال مینیاتوری مملو از نقش و طرح های زیبا است که باعث شده این محصول جز کالای های خاص سفالی تقسیم بندی شود. خرید تابلو های خطاطی آن رونق بیشتری نیز دارد.اصلی ترین هنری که می توان روی محصولات سفالی ایجاد نمود، خطاطی است. به این صورت دو هنر سفالگری و خطاطی در یک هنر تلفیق شده است. نمونه مشابه آن در ساخت کاشی های نقش برجسته نمایان است که خطاطی با نقوش اسلیمی نقش برجسته تلفیق می شود. تابلو های خطاطی سفال اغلب برجسته بوده و شامل طرح های مختلف مینیاتوری می باشد. نسبت به خطی که روی آن نوشته می شود، موضوعات مختلفی در میان است و خرید آن بر اساس سلیقه شخصی صورت می گیرد.خط نقش برجسته که در قالب تابلو های تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد بیشتر به شکل تابلو فرش عمومیت دارد اما سفال و تابلو های سفالی که به صورت کاملا نقش برجسته اجرا می شوند می توانند به صورت تابلو های شعر، قرآنی، وان یکاد، و چهارقل با نقش و نگار سنتی و مینیاتوری در اطرافشان اجرا شوند این نقوش زیبایی این تابلو ها را دوچندان می نماید و می تواند فضای خالی اطراف این تابلو ها را به خوبی پر کند.تابلو های سفال مینیاتوری خود در دسته بندی تابلو های سنتی قرار میگیرند که با انواع طرح های قدیمی ایرانی مانند آهوان، لیلی و مجنون، ضامن امام رضا(ع)، شیرین و فرهاد،‌و طرح های بوته ای با شاخ و برگ های در هم تنیده به همراه طرحی از چهره زنان مینیاتور اجرا می گردند.

طرح تابلو های سفال برجسته اصفهان

استان اصفهان بسته به بافت قدیمی و هنری که دارد در زمینه تولید محصولات سفالی نیز موفق می باشد. طرح تابلو های سفال این مجموعه اغلب نقش برجسته می باشد.سفالگری در کنار چند هنر دیگر، از قدیمی ترین صنایع دستی اصفهان بشمار می آید. تقریبا در این زمینه اصفهان شهره جهانی بوده و سفالینه های زیادی از این شهر تولید شده است. در کنار این موضوع امروزه در ساخت تابلو های سفال نقش برجسته نیز موفقیت های زیادی دارند. تجربه در این حرفه حرف اول را زده و به همین دلیل کیفیت محصولات تولید شده بسیار بالا می باشد. طرح مختلف، سایز ساخت و نقوش منحصر بفرد باعث خاص شدن تابلو های سفال اصفهان شده است. اسلیمی، مینیاتوری، هخامنشی، سنتی و همچنین طرح هایی از آثار باستانی و نماد های این شهر زیبا را می توان در ای تابلو ها به کار برد که اکثر طرح های سفال این منطقه نیز آنها را در بر دارند.تابلو های سفال که به صورت نمادین با نماد های ویژه شهرهای مختلف مانند اصفهان تولید می شوند می توانند در معابر شهری و مترو ها و همچنین مراکز تفریحی و تجاری شهرهای شناخته شده مورد استفاده قرار بگیرند تا به نوعی از زیبایی شهر و قدمت آثار باستانی آن محافظت نموده و آنها را ارج نهند.

Slide background
Slide background

Save

مطالب مربوطه