تابلو سفال

تابلو سفال

تابلو سفال

تابلو سفال
تابلو سفال

تابلو سفالی

تابلو سفالی

تابلو سفالی

تابلو سفالی
تابلو سفالی

تابلو سفال نقش برجسته

تابلو سفال نقش برجسته

تابلو سفال نقش برجسته

تابلو سفال نقش برجسته
تابلو سفال نقش برجسته
تابلو پتینه کاری سفالی | تابلو سفال
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

تابلو پتینه کاری سفالی

تابلو پتینه کاری سفال نقش برجسته

تابلو پتینه کاری سفالی

تابلو پتینه کاری سفالی

تابلوهای سفال نقشه برجسته و کاشی بسته به سایز متفاوتی که دارند، طرح های مختلفی را می توان روی آن ها پیاده سازی کرد. از همین جهت جز محصولات منحصر بفرد هستند.هنر پتینه کاری یا همان برجسته کاری موضوعی است که امروزه بسیار زیاد مورد توجه قرار می گیرد. ساخت محصولات سفالی به صورت نقش برجسته باعث زیبایی بیشتر شده و از طرفی طرح و نقش های مختلفی را می توان روی آن پیاده سازی نمود. این هنر برای انسان جذابیت زیادی دارد و علت آن واقعی تر بودن سفالی است که خلق شده است چرا که سفال از ماده اولیه ای است که انسان نیز از آن خلق شده است،‌ گل که مایه خلق آدم است در خلق تابلو های سفالی نیز به عنوان ماده اولیه استفاده می شود شاید به همین دلیل است که این تابلو ها در بین مردم بسیار زیاد مورد استقبال قرار گرفته اند و جذابیت خاصی برای آنها دارند.تابلو های نقش برجسته سفالی را با نام کاشی نیز می شناسند چرا که این تابلو ها به صورت کاشی وار ساخته می شوند اندازه این کاشی ها به نوع طرحی که اجرا می شود بستگی دارد به این معنی که اگر طرح ما ابعاد بزرگی داشته باشد و جزئیات کم سعی ی شود کاشی های بزرگتری برای ابتدای کار ساخته شود و در صورتی که طرح ما جزئیات زیادی داشته باشد معمولا از کاشی های ریزتری استفاده می شود، زمانی این برای نصب کار این کاشی ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا طرح تابلو را مانند پازل کامل نمایند بندهایی بین آنها به موجود می آید که با مواد یندکشی مخصوص تابلو های سفالی این بندها کاملا محو شده و بیشترین توجه افراد به طرح اصلی تابلو جلب می شود، طرح های مختلفی را می توان روی تابلوهای سفال نقش برجسته ایجاد نمود. خطاطی و کشیدن تصویر از شایع ترین نقش های آن بوده و در حاشیه آن می توان طرح های اسلیمی و مینیاتوری را نیز ایجاد نمود.حتی تصاویر چهره ی افراد نیز با سفال نقش برجسته قابل اجرا می باشد و می توان جزئی ترین حالات چره را نیز به صورت تابلو سفال درآورد و به نمایش گذاشت به طور مثال برای فضاهای عمومی شهرها می توان تصاویری از بزرگان تاریخ آن شهر را به صرت تابلو سفال در میادین اجرا نمود تا همگان از تاریخ شهرهای مختلف و انسانهای بزرگی که در آنها زندگی کرده اند مطلع شوند.علاوه بر این می توان از حودثی که در آن شهرها رخ داده است طراحی به عمل آورد و به وسیله این تابلو های نقش برجسته به صورت واقعی تر آنها را برای مردم به تصویر در آورد.بنابراین تابلوهای سفالی نه تنها جنبه دکوراتیو و تزیینی دارند بلکه می توانند به نوعی بیان کننده تاریخ یک شهر و یا یک میدان برای مردم نیز باشند و باتوجه به نقش برجسته بودن نقوش روی آنها این وقایع را هرچه واقعی تر نمایش داد.خطاطی نیز از جمله طرح هایی است که به زیبایی هر چه تمام تر روی این تابلو ها قابل اجرا می باشد در اجرای خط برجسته روی سفال محدودیتی وحود ندارد بلکه انواع متون قرآنی و آیات قرآن و کلام بزرگان و حتی شعر را نیز می توان به صورت یک تابلوی تماما برجسته با سفال اجرا نمود و از دیدن آن لذت برد چرا که گاهی اوقات آیه ای ار قرآن است که به فردی آرامش می دهد و یا جمله ای وجود دارد که فردی را خوشحال کرده و برایش یادآور خاطرات زیبایی می باشد.گالری نقش مهر از اینکه می تواند حال خوشی را برای علاقه مندان به این هنر زیبا با اجرای تابلو های سفالی نقش برجسته رقم بزند افتخار کرده و همیشه سعی بر آن داشته تا بتواند رضایت مشتریانش را بیش از پیش جلب نماید.

تابلوهای برجسته سفال نمای ساختمان

تابلو های خوشنویسی سفال نما برای تزیین نمای ساختمان به وسیله محصولات سفالی و سفال نما نیاز به روش خاصی می باشد. استفاده از انواع تابلوهای برجسته جز پیشنهادات مناسب در طرح بندی آن می باشدنمای هر ساختمانی بسته به تعداد طبقات آن می توان متفاوت باشد. به صورت کلی از چندین محصول مختلف برای نمای ساختمان استفاده می شود که با نام های آجرنما، سنگ، کاشی، سفال و سفال نما به بازار عرضه می شوند. هر کدام زیبایی خاصی داشته و در مصرف های منحصر بفردی استفاده می شوند. امروزه تزیین کردن نما ساختمان با محصولات نقش برجسته مانند سفال و کاشی بسیار رونق گرفته است. روش مناسبی است تا بتوان بهترین طرح ها را ایجاد نمود. به همین دلیل تولید تابلوهای برجسته سفال و سفال نما با موضوعات مختلفی در حال انجام می باشد.

آموزش ساخت تابلو با سفال

آموزش ساخت تابلو با سفال برای همه مکان ها و تزیین اکثر نقاط منزل داده می شود. برای مثال از راهرو گرفته تا اتاق خواب و پذیرایی شامل محصولات متفاوت سفالی می باشند.آموزش و یادگیری هنر سفالگری گرچه مشکل بوده ولی لذت بسیار زیادی دارد. پس آموزش ها و تکمیل دوره می توان با ساخت محصولات تزیینی نمود آموزش خود را در خانه یا محل کار نصب نمود. از طرفی می توان از این طریق درآمد زایی نیز کرد. ساخت تابلو با سفال یکی از شاخه های هنر سفالگری است که به شما این اجازه را می دهد نسبت به طرحی که مورد نظر است و نسبت به سایز دلخواه یک محصول را تولید کنید. شاید قصد تزیین راهرو یا اتاق خواب را داشته باشد، پس می توانید به راحتی کار ساخت یک تابلو بخصوص را شروع کنید.

Save

مطالب مربوطه