تابلو سفال

تابلو سفال

تابلو سفال

تابلو سفال
تابلو سفال

تابلو سفالی

تابلو سفالی

تابلو سفالی

تابلو سفالی
تابلو سفالی

تابلو سفال نقش برجسته

تابلو سفال نقش برجسته

تابلو سفال نقش برجسته

تابلو سفال نقش برجسته
تابلو سفال نقش برجسته
مراحل ساخت تابلو سفال دیواری | تابلو سفال
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

مراحل ساخت تابلو سفال دیواری

مراحل ساخت تابلو سفال دیواری

مراحل ساخت تابلو سفال دیواری

مراحل ساخت تابلو سفال دیواری

مراحل ساخت تابلو سفال دیواری از زمان انتخاب نوع خاک، تلفیق با آب و طرح دهی شروع شده و تا مراحل پرداخت و کوره دیدن ادامه دارد.تابلو سردرب سفال برای دکوراسیون منزل مفید است این مراحل را به صورت کلی سفالگری می نامند.به صورت کلی سفالگری یکی از زیباترین هنر هایی است که در طول تاریخ ابداع شده است. این هنر را می توان به ساخت و تولید اغلب محصولات گسترش داد و از آن استفاده نمود. از نظر محصولات نمایشی نیز سفالگری بسیار فعال است و دست به تولید انواع تابلو و کتیبه سفال زده است. این محصولات صرفا برای تزیین استفاده شده و طرح های مختلفی دارند. طرح روی آن ها یک موضوع تاریخی یا یک تصویر جدید می باشد. مراحل ساخت آن مانند سفالینه بوده ولی تفاوت های جزیئی داشته که آن را یک محصول خاص می کند.مراحل ساخت تابلو سفال نقش برجسته از فراوری گل رس در معادن و مناطق خاصی از کشورمان آغاز می شود و این گل به دست سفالکاران در کل کشور می رسد پس از آن با چرخ کردن آن آماده پهن کردن در ابعاد مورد نظر ما برای تابلو ها می شود. پهن کردن گل گاهی اوقات به صورت کاشی هایی با اندازهای مساوی انجام می شود و نقش ها روی آنها اجرا می شود و با کنار هم قرار گرفتن آنها نقش کلی کار آماده می گردد و گاهی نیز به صورت یک تکه انجام می شود در این روش طرحهای مد نظرمان را روی گل پهن شده به صورت کامل اجرا می کنیم و سپس طوری که نقوش اصلی مان در تابلو آسیب نبینند آنها را برش زده و برای بردن به کوره و مرحله پخت آماده می کنیم.پس از مراحل پرداخت و اجرای نقوش روی کشی و گل پهن شده و پخت آن باید آنها را در محل مورد نظرمان نصب کنیم نصب این کاشی ها به طور معمول با انواع چسب هایی که مخصوص اینکار می باشند انجام می شود، مرحله بعدی کار بندکشی تابلو می باشد که برای اینکار از پدر سیمان سفید، پودر گل ماش و پودر اخرا استفاده می کنیم به این دلیل که با این مواد رنگ مواد بدکشی ما به رنگ سفال پخت شده ما نزدیک می شود، این مواد با آب مخلوط شده و به شکل خمیری در می آید،‌این خمیز را با کاردک و ابزار های مخصوص روی بندهای به جا مانده در تابلو می کشیم تا تمای درزهایی که در کار وجود دارد حذف شده و تا حد امکان تابلویی یکدست که با نگاه کردن به آن بیشترین توجهمان به طرح روی آن جلب می شود دست پیدا کنیم، آخرین مرحله کار به طور معمول در اجرای تابلو های نقش برجسته سفالی پتینه کاری آنها می باشد به طوری که با ایجاد رنگ و بافت روی کار می توان از یک تابلوی سفالی به یک تابلوی نقاشی برجسته دست پیدا کرد.تابلو سفال نقش برجسته برای تزئینات داخلی و نما های ساختمانی خارجی نیز مناسب می باشد.

تابلو دیواری مدرن سفال هخامنشی

فروش سفال نقش برجسته تابلو مدرن و تابلو دیواری های مدرن فوق العاده شیک بوده و اکثر رنگ بندی جالبی دارند. خرید این محصولات با نقش هخامنشی هم از نظر قدرت محصول هم از نظر زیبایی کفایت می کند.هخامنشیان اصلیت ترین خاندان ایرانی هستند که اولین امپراتوری را بر روی خاک ایران بر جا نهادند. این اقوام به دلیل کیفیت بالای حکومت داری مردمانی با فرهنگ بوده که به علم و هنر اهمیت زیادی می دادند. به همین دلیل آثار باستانی شگفت انگیزی از آن زمان به جای مانده که باعث می شود به موضوع فرهنگ و پیشرفت آن ها پی ببریم. امروزه تولید تابلو سفال با طرح هخامنشی از اصیل ترین طرح ها و همچنین پر فروش ترین محصولات می باشد. خرید تابلو دیواری مدرن با طرح هخامنشی نیز رواج زیادی دارد.

طرح نقش برجسته سفالی مشهد

هر شهر بسته به مکان های زیارتی یا باستانی که دارد مستعد ساخت انواع تابلو سفال می باشد. مشهد به طبع می تواند مورد مناسبی جهت طرح نقش برجسته سفالی باشد.در کشور ایران نواحی مختلفی دست به تولید گسترده محصولات سفالی زده اند. نسبت به قدمت این هنر، هر شهر تولید کننده های مختلفی دارد. باید بیان نمود که شهرستان مشهد بسته به وسعت خود، یکی از بزرگترین تولید کننده های سفال نقش برجسته می باشد. سفالی که طرح های مذهبی، خطاطی و تصویر در طرح آن مشهود می باشد. به دلیل نقش برجسته بودن ارتباط بهتری با محصول بر قرار شده و نتیجه آن استفاده بیشتر می باشد. از طرفی به عنوان یک محصول سوقاتی نیز می توان از آن استفاده نمود.

قیمت کتیبه های سفالی نقش برجسته

کتیبه های سفالی بسته به طرح و سایزی که دارند قیمت گذاری می شوند ولی با این حساب محصولات نقش برجسته هم از نظر قیمت هم از نظر زیبایی مقرون بصرفه می باشند.کتیبه ها اقلامی هستند که از هزاران سال پیش تا کنون توسط حکومت ها ایجاد و دست به دست چرخیده است. کلماتی که روی آن نقش بسته نشان از تاریخ آن زمان داشته و اطلاعات زیادی را تاریخ شناسان از آن بدست می آورند. اغلب این کتیبه ها در موزه های معروف دنیا نگهداری می شوند. از نظر سفالگری می توان این کتیبه ها را باز سازی نمود. کتیبه های سفالی نقش برجسته هستند و این باعث شده است که زیبایی زیادی داشته باشند. برای تزیین منزل مناسب هستند و قیمت فروش مناسبی دارند.

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

مطالب مربوطه